Autospy: 2015 Porsche 911 (991) Targa

Porsche esitteli uuden ylellisen 911-mallin yleisölle North American International Auto Show -autonäyttelyssä (NAIAS) Detroitissa. Malli on ensimmäinen, jossa yhdistyvät perinteinen Targa-konsepti ja huippuluokan kattotekniikka. Uudessa mallissa on alkuperäisestä Targa-mallista tuttu leveä palkki B-pilarien tilalla, siirrettävä katto-osio etuistuinten yläpuolella ja kaartuva takaikkuna ilman C-pilaria. Klassisista malleista poiketen uuden Targan katto-osio voidaan avata ja sulkea helposti painikkeella. Painiketta painamalla täysin automaattinen kattojärjestelmä sulkee katon näyttävästi takaistuinten taakse. Vakiovarusteena oleva takavetopainotteinen PTM-neliveto on tyypillinen Porschen ominaisuus. Se takaa, että myös uusi 911-malli tarjoaa optimaalisen ajodynamiikan kaikilla teillä sääolosuhteista riippumatta.

Näiden ominaisuuksien ansiosta uusi 911 Targa on huippulaadukas ja innovatiivinen versio vuoden 1965 klassisesta mallista. Malli muistuttaa paljon 911 Carrera 4
Cabriolet -malleja: mallien tekniikka ja kori ovat lähes yhteneväiset aina ikkunalinjaan saakka. Nelivedoille tyypillinen leveä takapuskuri, targa-kaari ja kupolimallinen takaikkuna antavat uudelle 911-mallille erittäin urheilullisen ulkonäön ja matalan profiilin.

Kaksi mallivaihtoehtoa, molemmissa neliveto
Edeltävän mallin tavoin uudesta Targa-mallista on saatavana kaksi versiota, jotka ovat molemmat nelivetoisia. 911 Targa -mallissa on 3,4-litrainen ja 350-hevosvoimainen (257 kW) bokserimoottori. Porsche Doppelkupplung -vaihteistolla (PDK) ja Sport Chrono -paketilla varustettu malli kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa vain 4,8 sekunnissa, ja mallin huippunopeus on jopa 282 km/t. Mallin uuden eurooppalaisen testisyklin (NEDC) mukaiset polttoaineenkulutusluvut ovat vaihteistosta riippuen 9,5–8,7 litraa sadalla kilometrillä, mikä on hiilidioksidipäästöissä mitattuna 223–204 g/km. Malliston huippumalli on 911 Targa S, jossa on 400 hevosvoimaa (294 kW) ja jonka iskutilavuus on 3,8 litraa. Mallin huippunopeus on 296 km/t, siinä on vakiona PDK-vaihteisto ja Sport Chrono -paketti ja malli kiihtyy 0-100km/h 4,4 sekunnissa. Mallin polttoaineenkulutus vaihtelee vaihteistosta riippuen10,0 litrasta 9,2 litraan sadalla kilometrillä, mikä vastaa hiilidioksidipäästöissä 237–214 g/km. Näillä luvuilla malli saavuttaa 911 Carrera 4 Cabriolet -mallien asettaman korkean standardin moottorin, suorituskyvyn ja tehokkuuden suhteen. Molemmat urheiluautot ovat Euro 6 -päästöstandardien mukaisia.

Uudet 911 Targa -mallit saapuvat markkinoille toukokuussa 2014. Suomessa uusi 911 Targa tulee maksamaan 180 115,27 € ja 911 Targa S 208 925 € sisältäen arvolisäveron ja autoveron.

Alkuperäinen artikkeli 10.1.2014:
2014 Detroitin autonäyttelyn lähestyessä meillä on aika hyvä kuva siitä miltä uusi 2015 Porsche 911 Targa tulee näyttämään salakuvien ansiosta. Se on saanut vaikutteita alkuperäisestä 1960-luvun Targasta. Moottoreiden uskotaan olevan coupesta tutut (3.4-litrainen 350 hv (257 kW) / 390 Nm ja 3.8-litrainen 400 hv (294 kW) / 440 Nm) kuusisylinteriset moottorit. Auto julkistetaan virallisesti maanantaina 13.1.2014 klo 18:45, jolloin lopulliset tiedot selviävät. Julkistamista voi seurata livenä täällä: LINKKI


Lähde: Moto Authority, MOTOR SHOW

JAA JUTTU / SHARE THIS:
Tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

18 − sixteen =