Autospy: Renault 5 reinkarnaatio? (Päivitetty Twin’RUN konseptiauton virallisilla tiedoilla ja videolla)


Klikkaa alhaalta englanninkieliset tekstitykset päälle/Click English subtitles on

Päivitetty 27.5.2013
Yllä olevissa videossa tutustutaan autoon tarkemmin

Päivitetty 24.5.2013:
Twin’RUN konseptiauto
Renault esittelee Twin’RUN konseptin 71. Monacon GP:ssä. Uusi konsepti korostaa merkin urheiluhenkeä ja juhlistaa autoilun intohimoa kunnioittamalla legendaarisia R5 Turbo ja Clio V6 malleja.

Twin’RUN, todellinen kilpa-auto, jonka putkirunko periytyy suoraan moottoriurheilusta ja siinä on Mégane Trophystä peräisin oleva 320 hv:n V6-keskimoottori.

Kuten kaksoisisarensa, Twin’Z, uusikin konsepti on moderni ja leikkimielinen näkemys kaupunkiautosta. Molemmat konseptiautot heijastavat Renaultin viidettä tasoa muotoilustrategiassa joka perustuu elämän eri vaiheisiin – rakkaus (konseptiauto DeZir) , seikkailu (konsepti Captur) , perhe (konsepti R-Space), työ (konsepti Frendzy) ja nyt leikki. Twin’RUN konseptiauto on esimakua Renaultin tulevaisuuden cityautosta. Katso mainosvideo ja tekniset tiedot alla.


Tekniset tiedot Twin’RUN

Mitat:

Pituus 3680 mm
Leveys 1750 mm (1970 mm sivupeilien kanssa)
Korkeus 1493 mm
Raideleveys takana 1497 mm
Polttoainesäiliö 40 l
Kuivapaino 950 kg
Renault-Nissan allianssin moottori: Renault V4Y / Nissan VQ35

– pitkittäin sijoitettu keskimoottori
– V6 (60 astetta) – 24 venttiiliä – 3498 ksm
– sylinterimitat 95,5 mm x 81,4 mm
– ruiskutus / sytytys sisäänrakennettu ohjausjärjestelmä SODEMO EV14
– Huipputeho 320 hv 6800 r/min
– Huippuvääntö 380 Nm 4850 r/min
– Maksimi kierrosluku 7500 r/min
– Voimansiirto:
– takaveto
– 6-nopeuksinen sekventiaalivaihteisto + peruutusvaihde
– tasauspyörästön lukitus
– metallinen kaksoiskytkinlevy, halkaisija 184 mm

Kori: teräksinen moniputkirakenne 25CD4S

Komposiitti korirakenne

– kaksois kolmiotukivarsijousitus edessä ja takana
– ÖHLINS jousi/iskunvaimennus -yhdistelmä edessä ja takana

Jarrut:

Etujarrut, tuuletetut levyt, halkaisija 356 x 32 ja 6-mäntäiset jarrusatulat
Takajarrut, tuuletetut levyt, halkaisija 328 x 30 ja 4-mäntäiset jarrusatulat
Pyörät ja renkaat:
Edessä: 7,5 ” x 18” kevytmetallivanteet ja Michelin 205/40 R18 -renkaat
Takana: 8,5” x 18” kevytmetallivanteet ja Michelin 245/35 R18 – renkaat

Suorituskyky:

0-100 km/h 4,5 sek
Huippunopeus 250 km/h

Alkupräinen artikkeli 29.3.2013:
Renault on nähty kuvaamassa ennennäkemättömän pikkusportin videota Madridin kaduilla. Valokuvien perusteella auton perässä lukee TwinFun tai TwinRun ja tätä nimeä odotammekin Twingon kokoiselle konseptiautolle. Ei ole täysin mahdotonta, että kyseessä on Twigon seuraajan konseptiauto, mutta auto voi olla myös tutkielma. Auto on sporttinen tummennettuine ikkunoineen, Renault Alpine A110-50 tyyppisine maalauksineen ja isoine spoilereineen. Auton käyttäytyminen videolla viittaa takavetoon jossa on mahdollisesti Clio RS:n 1.6-litrainen 200 hv moottoriin, joka tuottaa 240 Nm vääntöä.

Katso toinen spyvideo alla ja lisää kuvia täällä: LINKKI



Lähde: KM77, Renault, AutoWeek ja Autobloges

JAA JUTTU / SHARE THIS:
Tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

eighteen − 10 =