Autotesti: Audi R8 V10 Plus vastaan BMW M6

Audi R8 V10 Plus ja BMW M6 ovat hyvin erilaisia. M6:een voi ottaa koko perheen mukaan ja lastata matkatavarat 460 litran takakonttiin. Audin takakontti täytyy jo jumppakassista ja se on kaksipaikkainen.

R8:ssa on V10 ja M6:ssa tuplaturbo V8. Audi on lähempänä urheiluautoa ja BMW on GT -auto. Audi on myös 200 kg kevyempi. Auto Zeitung:in vertailu on silti mielenkiintoinen, koska molemmissa on lähes saman verran tehoa, molemmissa on 7- portainen kaksoiskytkinvaihteisto ja ne edustavat samanlaisen auton eri ääripäitä: tinkimättömyys ja käytännöllisyys. Edellämainittu asia myös ratkaisee vertailun lopputuloksen. BMW on käsittämättömän nopea, mutta samalla käytännöllinen ja sitä voi käyttää radan lisäksi päivitäisajossa Audia paremmin. Audi on ketterä radalla ja kääntyy hyvin kaarteisiin, mutta M6:n hurja vääntö jo matalilla kierroksilla ja neutraali käyttäytyminen tekevät rata-ajamisesta helpompaa ja samalla voi nauttia auton runsaasta luksusvarustelusta.

 Audi R8 V10 plus
BMW M6
MoottoriV10V8 twin turbo,
Tilavuus5204 cm ³4395 cm ³
Teho404 kW / 550 hv 8000 / min412 kW / 560 hv 6000-7000 / min
Suurin vääntömomentti540 Nm 6500 / min680 Nm 1500-5750 / min
Vaihteisto7-portainen kaksoiskytkinvaihteisto7-portainen kaksoiskytkinvaihteisto
P / L / K4440/1929/1252 mm4898/1899/1374 mm
Akseliväli2650 mm2851 mm
Omapaino / hyötykuorma1664 kg / 231 kg (testi)1898 kg / 452 kg
Takakontin tilavuus100 l460 l
Mitattua:
0-100 / 200 km / h3,4 / 10,6 s4,2 / 11,9 s
Huippunopeus317 km / h305 km / h ²
Jarrutusmatka 100-0 km / hkylmä / kuuma 36,7 m/33, 8 mkylmä / kuuma 35,6 M/34, 7 m
testikulutus15,1 l/100 km13,7 l/100 km
EU -kulutus12,9 l/100 km9,9 l/100
CO2-päästöt299 g / km232 g / km

 

 

Lähde: Autozeitung

JAA JUTTU / SHARE THIS:
Tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

sixteen − 9 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.