Uusi maanteiden kuningas E 63 AMG 4MATIC S (Päivitetty hinnastolla)

Audin uusi 560 hevosvoimainen RS6 Avant ei ehtinyt olla kauaa teiden kuningas. Mercedes-Benzin AMG yksikkö on tehnyt vastaiskun. Uusi E-sarjan kuningas on nelivetoinen ja siinä on huikeat 430KW (585 hv). Perus E63 AMG säilyy kuitenkin takavetoisena, mutta siihenkin Suomen olosuhteissa lähes välttämätön neliveto on saatavissa. Livekuvagalleria autosta löytyy täältä.

E 63 AMG S Mercedeksen mukaan:
Tinkimättömän urheilullinen – E 63 AMG S-malli 4MATIC

E 63 AMG 4MATICin S-malli on E-sarjan urheilullisuuden perikuva. Sen äärimmilleen viety suorituskyky heijastuu auton urheilullisessa ilmeessä ja dynaamisessa luonteessa. Lukuisat näyttävät ja tekniset varusteet ja yksityiskohdat tekevät E-sarjan S-mallista sen, mikä se on – poikkeuksellisen urheilullinen edustaja suorituskykyisten sedanien liigassa.

Ulkopuoli – ilmaisuvoimainen ja dynaaminen

E 63 AMG 4MATIC S-mallin valtavan voiman aistii heti ensi vilkaisulla. Autossa on näyttäviä AMG Styling -yksityiskohtia, esimerkiksi maskuliininen AMG-etuhelma ja voimakkaan näköinen takaosa. Niiden avulla E 63 AMG S-malli tuo poikkeuksellisen voimansa myös ulospäin näkyville. Auton sivuprofiilissa huomio kiinnittyy kookkaisiin jarrulevyihin ja niiden punaisiin jarrusatuloihin, jotka pilkistävät voimakkaan näköisten 10-puolaisten kevytmetallivanteiden takaa. Ne kaikki korostavat vakuuttavasti auton moottoriurheilumaista luonnetta.

Uuden E 63 AMG 4MATIC S-mallin ulkopuoli yhdellä silmäyksellä:

S-merkki takaluukussa
V8 BITURBO -teksti S-mallin lokasuojissa
Valikoimassa kahdeksan metalliväriä
AMG-jättöreunaspoileri takaluukussa, auton värinen
AMG lokasuojien levikkeet
AMG jäähdyttimen säleikkö, jossa kaksi hopeakromin väristä lamellia ja kookas Mercedes-tähti keskellä
10-puolaiset AMG-kevytmetallivanteet, matan titaaninharmaiksi maalatut, kiiltosorvatut vanteiden reunat, rengaskoko edessä 255/35 R 19 ja takana 285/30 R 19
AMG-urheilupakoputkisto, jossa kaksi kromattua pakoputkenpäätä
AMG Styling, jossa erityinen etuhelma; siinä on hopeakromin värinen splitteri, kiiltävä musta A-Wing-design ja hopeakromin värinen koristelista, mustat siivekkeet,
diffuusorioptiikkainen takahelma jossa hopeakromin värinen koristelista ja sivuhelmaverhoukset, joissa hopeakromin väriset koristeet
Punaisiksi maalatut jarrusatulat (voi jättää pois)

Sisätila – ylellisen urheilullinen

E 63 AMG S-malli huokuu äärimmäistä urheilullisuutta. Sisätilassa sinua ympäröivät huippulaadukkaat materiaalit, jotka peittävät alleen innovatiivista teknologiaa. Hienostunut nappanahka, ylelliset puusomiste-elementit ja ripaus ainutlaatuisuutta määrittävät ilmeen. Visuaalisesti ja tunnetasolla huima kokemus.

Uuden E 63 AMG 4MATIC S-mallin sisätila yhdellä silmäyksellä:

Aktiivinen Park Assist -pysäköintiavustin, sis. PARKTRONIC-tutka
AMG-kynnyslistat, etuovien kynnyslistoissa LED-valaistus
AMG-lattiamatot
AMG-mittaristo, jossa AMG-päävalikko sis. RACETIMER-kierrosajanottotoiminto ja AMG start-up-näyttö
AMG Performance -ohjauspyörä mustaa nappanahkaa/DINAMICA-mikrokuitua
AMG 3-pisteturvavyöt, hopeanväriset (ei beigen verhouksen yhteydessä)
AMG-malleille ominainen analoginen kello IWC-design
AMG-urheilupolkimet harjattua jaloterästä, kuminopat
AMG-urheiluistuimet, joissa optimoitu sivuttaistuki, kontrastiompeleet ja AMG-merkki pääntuissa
Lastenistuimen automaattinen tunnistus ACSR etumatkustajan istuimella, Mercedes-Benzin hyväksymille transponderin sisältäville lastenistuimille
designo DINAMICA -kattoverhous musta
Varkaussuojapaketti, jossa varashälytin (ATA), poishinaussuoja ja sisätilavalvonta
Kojelauta ja ikkunoiden alapuoliset osat ovissa nappanahkaverhoiltu, koristeompelein
Nappanahkaverhous
Takalasin sähkötoiminen rullaverho
Somiste-elementit kiiltävää mustaa saarnia

Tekniikka – ainutlaatuinen dynaamisuus äärimmilleen viritettynä

E 63 AMG 4MATICin uusi S-malli ihastuttaa lukuisilla teknisillä innovaatioilla, jotka parantavat auton suorituskykyä entisestään.

Ajodynamiikka on hiottu äärimmilleen 5,5-litraisen AMG V8 biturbo -moottorin avulla, jonka teho on 430 kW. Suurin vääntö on peräti 800 Nm. Lisäksi monet muut vaikuttavat varusteet tekevät tästä autosta erityisen. Esimerkkeinä vakiovarusteinen AMG taka-akselin tasauspyörästölukko.

Uuden E 63 AMG 4MATIC S-mallin tekniikka yhdellä silmäyksellä:

Kolmivaiheisesti toimiva ajovakauden hallintajärjestelmä [ESP®]
AMG DRIVE UNIT, jossa E-SELECT-valitsinvipu
AMG Driver Package: huippunopeudeksi rajattu 300 km/h, osallistuminen AMG Driving Academyn kuljettajakoulutukseen
AMG taka-akselin tasauspyörästölukko
AMG-suurtehojarrujärjestelmä, jossa edessä komposiittijarrulevyt
AMG RIDE CONTROL -urheilualusta, jossa on adaptiivisesti säätyvä iskunvaimennus, taka-akselin korkeustason säätö
AMG-mallille ominainen 4MATIC-neliveto, jossa voimanjako painottunut takapyörille suhteessa 33 : 67
7-vaihteinen AMG SPEEDSHIFT MCT Sport -vaihteisto, jossa neljä vaihtamisohjelmaa ja race start -toiminto
Ajonopeuden mukaan säätyvä AMG Sport -ohjaustehostus
Uusittu 5,5-litrainen AMG V8 biturbo -moottori, teho 430 kW
Rengaspainevalvonta
Lokasuojien lisäjäähdytys

E 63 AMG 4MATIC S
Sedan ja Wagon

Moottorin tilavuus:
5,461 cc
Teho:
430 kW (585 hp) @ 5,500 1/min
Vääntö:
800 Nm @ 1,750 – 5,000 1/min
Kulutus:
10.3 (10.5)
l/100 km
CO2 päästöt:
242 (246) g/km
Kiihtyvyys 0-100 km/h:
3.6 (3.7) sec.
Huippunopeus:
250 km/h rajoitettu

E 63 AMG
Sedan

Moottorin tilavuus:
5,461 cc
Teho:
410 kW (557 hp) @ 5,500 1/min
Vääntö:
720 Nm @ 1,750 – 5,250 1/min
Kulutus:
9.8
l/100 km
CO2 päästöt:
230 g/km
Kiihtyvyys 0-100 km/h:
4.2 sec.
Huippunopeus:
250 km/h rajoitettu

Mercedes.fi hintatietoja:

E 63 AMG A  164 179,44- euroa
E 63 AMG 4Matic A  175 964,52 euroa
E 63 AMG S 4Matic A 194 589,49 euroa

E 63 AMG T 4Matic A  182 482,24 euroa
E 63 AMG S T 4Matic A  201 262,48 euroa

Lähde:
www.mercedes-amg.com ja http://www.worldcarfans.com/

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

17 − 3 =